Vlogboek Jaaroverzicht 2016

Hét overzicht van de Nederlandse literatuur in 2016.

Wat bracht het afgelopen jaar ons op literair gebied? Welke auteurs wonnen er literaire prijzen? Bij welke uitgeverij was een leegloop? Wie hadden er ruzie? Welke boeken zijn er afgelopen jaar verschenen? Welke literaire grootheden zijn ons afgelopen jaar ontvallen? Een beknopt overzicht in 12 minuten.

Een video met een beknopt overzicht van het afgelopen literaire jaar met debuterende, prijswinnende en ruziënde schrijvers, gerommel bij uitgeverijen en boekverfilmingen.

Met Christiaan Weijts, Herman Pleij, Kluun, Jamal Ouariachi, Ruth Lasters, Ilja Leonard Pfeijffer, Literatuurmuseum.nl, Singel Uitgeverijen, De Bezige Bij, Dyab Abou Jahjah, Theodor Holman, Leon de Winter, Frits Barend, Tommy Wieringa, Jessica Durlacher, Elke Geurts, Philip Huff, Yves Petry, Marjolijn van Heemstra, Leon de Winter, Manon Uphoff, Peter Verhelst, Ronald Giphart, Peter Drehmanns, Marente de Moor, Roos van Rijswijk, Marieke Nijkamp, Esther Gerritsen, David van Reybrouck, Abdelkader Benali, Arie Storm, Jeroen Vullings, Max Pam, Das Mag, Bol.com, Alex Boogers, Stefan Hertmans, Niña Weijers, Jan van Mersbergen, Hendrik Groen, Hanya Yanagihara, Joost de Vries, Maite Karssenberg, Wim Brands, Hebban, Mizzi van der Pluijm, Tonnus Oosterhoff, Mano Bouzamour, Lize Spit, Connie Palmen, Eva Posthuma de Boer, A.F.Th. van der Heijden, Arjen Fortuin, Esther Verhoef, Hagar Peeters, Henk Pröpper, Arjen Lubach, Griet Op de Beeck, Pieter Steinz, Stephen King, Herman Koch, Annelies Verbeke, Ernest van der Kwast, Selma Noort, Mohammed Benzakour, Atte Jongstra, Dimitri Verhulst, Gerard Reve, CPNB, Bob Dylan, Patti Smith, Simone van der Vlugt, Saskia Noort, AmboAnthos, Monic Hendrickx, Anna Woltz, Harry Potter, Uitgeverij Lebowski, Astrid Holleeder, Martin Michael Driessen, Ian McEwen, Jeanette Winterson, Pieter Waterdrinker en Bas Heijne.

Met dank aan: Tzum, NRC Boeken, de Volkskrant, DWDD, Hebban en De Groene Amsterdammer.